El periode d' adaptació a l' escola




El període d’adaptació és l’espai de temps que transcorre des de que es produeix l’incorporació del nen o nena al centre fins que s’ hi trova plenament integrat.
En el període d’ adaptació es pretén que el nen o la nena es familiaritzi amb l’ escola, prengui contacte amb els companys i companyes i adquireixi confiança en les persones que s’ ocuparan d’ ell durant la seva estada a l’ escola.

És molt important la intervenció en aquesta fase, perquè en la majoria dels casos la incorporació a l’ escola infantil té lloc en el període de definició màxima del vincle d’ aferrament ( entre els 6 i els 18 mesos).
Cal plantejar-se com s’ hauria de dur a terme una incorporació adequada a l’ escola infantil perquè pugui ser viscuda de la millor manera possible pels tres protagonista que hi ha implicats: el nen o la nena, la família i els educadors.
-          Quant a la nena o el nen, és important que conegui l’ entorn i adquireixi confiança en les persones que s’ ocupen d’ ell durant la seva estada a l’ escola.

-          Per a les mares i els pares, en general, deixar el fill o la filla a l’ escola amb unes persones que gairebé no coneixen també es angoixant. Es requereix molta confiança en les educadores i els educadors que s’ ocuparan de l’ infant i assumir una certa capacitat de separació.

-          El període d’ adaptació també es bàsic per a educadors i educadores, perquè facilita el coneixement de cadascun dels nens, els seus hàbits per menjar i per dormir, les seves necessitats, les seves reaccions davant la dificultat i la frustració, etc. També permet anar establint les pautes de funcionament diàries, les rutines adaptades a aquell grup en concret de nens i nenes.


Nosaltres pensem que el periode d' adaptació es un moment important tant per al nen com per als pares,ja que el nen comença a relacionar-se amb els seus iguals i a la vegada inicia el seu aprenentatge integral.

0 comentarios:

Publicar un comentario